(S3) Elite,RUSSIA - Ádi, Vortex, Enosz

2021.03.04

Ádi mindkét győzelmet behúzta Szocsiban, ahol csapattársa, Maxi sérülése miatti távolmaradását kihasználva 122 pontra növelte az előnyét. Szorosnak ígérkezett a Főfutam, amelyen Ádi (Williams) Enosz (Mercedes) és Vortex (Ferrari) csatáztak a győzelemért. Enosz hibázott az első körökben, az egyes kanyarban így lemaradt Áditól és fokozatosan nőtt a különbség. Enosz nem kapott DRS-t így Vortex folyamatosan támadhatta őt, egyik támadása sikeres volt így Ádi mögött Vortex végzett Enosz pedig csak a harmadik lett.

"Az időmérőn sikerült újra megszereznem a pole pozíciót. A versenyen nagyon jól kaptam el a rajtot és így meg tudtam tartani az első helyet. Miután Enosz hibázott egyet el tudtam húzni és így az egész versenyt végig vezetni tudtam. Igazából arról szólt a versenyem, hogy spóroljak erst és gumit."

A Káoszfutamon Enosszal az utolsó körben összeértél. Mi a véleményed a szituációrol?

"Szerintem én nem tudtam mit csinálni, ott voltam belül Enosz pedig elfordult az ideális íven és megpördített."

Mit gondolsz a hátralévő futamokon lesz még köztetek kontakt?

"Ezt nem lehet megmondani előre, már sokszor összeértünk, de én nem tervezem, hogy ez továbbra is így menjen. A rivalizálásunk már az előző év óta megvan és lehetnek még szoros pillanatok köztünk."

Vortex szinte már mondhatni örök második a Season3-ban. Ha kiesik előle Maxi akkor Ádi nyer (a ha előtt kingig vessző van) ha kiesik Ádi akkor Maxi. Vajon mi hiányzik a tehetséges Ferrari pilótának a győzelemhez?

"Zsinórban a negyedik második hely, elégedettnek kell lennem. Az időmérőt ismét elrontottam, Enoszt meg kellett volna fogjam, de nem sikerült. A Q2ben vagy 0.4 tizeddel mentem jobbat. A versenyen aztán elég jól indultak a dolgok, Matekinget (Red Bull) sikeresen lerajtoltam, a hármas kanyarban pedig Gonosz (Alfa Romeo) mellett is el tudtam menni. Azt hiszem a 7. körben Gonosz kiállt a boxba mögülem, és ezért azt hittem megtámadott és beszúr a belső íven. Ezért rántottam a kormányon és kis híján falnak vágtam. Jó hülye voltam, de szerencsére nem fizettem nagy árat, Mateking előzött vissza, akit egy elévágással tudtam újra magam mögé utasítani. Utána habár Enosznak (Mercedes) volt 3mp büntetése, végig csatáztunk az utolsó kanyarig, nagyon élveztem. Ádi pedig ismét bizonyította, hogy továbbra is egy lépéssel mindenki előtt jár. A Káoszfutam rajtjánál egyszer csak keresztben állt előttem Gonosz, ha nem játékról lenne szó még mindig a kórházban beszélgetnénk. :D A boxutcai szerencsétlenkedésnek köszönhetően csont utolsó helyre estem vissza, ahhoz képest szép az a negyedik hely. Szinagpúrban szereztem eddig egyetlen győzelmemet, nagyon szeretném megismételni."

Enosz a Főfutamon 3. helyen ért célba, a Káoszfutamon pedig győzött, viszont Ádival való ütközése után őt látták hibásnak, amiért kapott 5mp büntetést. Ezaz 5mp még az ő győzelmét jelentette volna, de a Káoszfutamon a SC alatt megelőzte Porit (Red Bull), amivel előnyt szerzett így kapott 3mp büntetést még pludzban, amivel már elvesztette a győzelmet Ádival szembrn..

"Az időmérő nagyon nem sikerült jól. Sokkal jobb időt is tudtam volna jönni szerintem ezredek döntöttek volna, mert bennem volt a 29es idő, de most ez nem sikerült. A Q2be jobb időt jöttem, de meglepőnek találtam, hogy így is másodikként tudtam végezni. A rajtnál minden sima volt nem akartam elsietettni az előzési kísérletet, ezért türelmes voltam, viszont aztán elfékeztem egy kicsit és lecsúsztam az ívről. Onnantól kezdve Vortex tudott támadni és a védekezés miatt Ádi el tudott lógni. Utána nem voltam annyival gyorsabb hogy utolérjem illetve egy 3mp büntetés is volt a nevem mellett így csak a 3. lettem. A Káoszona rajt nagyon káosz volt, a két Red Bullal nem értettük meg egymást az Sc alatt, de elmentem mellettük és a gép nem adott büntetést így nyertem 2 pozíciót. Az újra indításnál hamar sikerült Zolit és Sancit megelőzni. Ádi is hamar megelőzte a fiúkat és jött is utánam. Nem volt gyorsabb nálam kb. ugyanazt a tempót mentük. Elsőnek kívülről próbálkozott és tudtam, hogy ott nem fog menni neki így másodjára is a külső ivre akartam terelni, de nagyon belül ment kihúzott, hogy meglegyen a hely neki, de nem tudott megállni. Örülök, hogy engem nem vitt magával és csak ő forgott meg. Összességébe elégedett vagyok a hétvégével készülök már Szingapúr. Ádi még mindig az ellenfelem és nem az ellenségem ezt fontos kímélni, mert nagy a különbség a kettő között. Úgy gondolom nagyon keményen versenyzik és ezért vannak akik inkább elengedik. Volt már nézeteltérésünk nem értette meg, hogy szerintem túl keményen versenyzik, így hát akkor a mondás szerint megyek én is vagyis "amilyen az adjon isten olyan a fogadj isten" persze nem szándékos volt a megforgatás. Tudom azt is, hogy nem ketten versenyeznek általában, hanem többen együtt a sikerért így sokszor nehezebb megelőzni mert páran elengedik engem pedig nem igazán. De ettől független egy gyors pilótával van szó."

Összegezve a hétvégi fordulót voltak nagy nyertesek és nagy vesztesek is a futamokon. Zoli és Gonosz az Alfa pilótái nem lehetnek elégedettek, hiszen nem úgy alakultak a dolgok. Kétségkívül remek futamokat és csatákat láthattak a nézők.

Nagyon nehéz és megterhelő lesz a pilótáknak és a kommentátoroknak is mindkét liga versenye Szingapúrban A Forma1-es versenynaptár legtöbb kanyarjából álló pálya jön, melyen egy hiba óriási árat követel. Közel a fal és nagyon nehéz előzni.

Szombaton 19:00-kor kezdődik az élő adásunk, aelyen az Assist liga pilótái fognak megküzdeni a pályán. Vasárnap 18:00-kor az Elite liga pilótái sorakoznak fel a rajtrácson, hogy határaikat feszegessék és minél több pontot gyűjtsenek. Mindkét este a hivatalos YouTube csatornánkon fogtok megtalálni bennünket az említett időpontban.

Szécsi Árpád