(S3) Elite, AUSTRIA - Ádi, Vortex, Maxi

2021.03.18

Podiuminterjú Elite Ausztria

A szezon eddigi legjobb futamát hozta a Season3 ausztriai Főfutama. Négyes csata alakult ki a győzelemért Vortex (Ferrari) Enosz (Mercedes) Ádi és Maxi (Williams) között. Végül Ádi győzött Vortex és Maxi előtt. Sok előzést mutattak be a pilóták, aminek köszönhetően szinte el sem lehet róluk váltani, bármelyik pillanatban történhetett akció.

Ádi jelenleg a mezőnyben kiemelkedik, a szezon 10 Főfutamából 9-et megnyert, többet nála vagy legalább annyit, mint ő már matematikailag is lehetetlen, de ő továbbra is csak szállítja a nagyobbnál nagyobb sikereket. Nem volt ez másként Ausztriában sem.

"Remekül sikerült ez a hétvége számomra. Pole pozíció, Főfutam győzelem és Káoszfutam második hely. Az időmérős körömben volt még 1-2 tized, de ez is elég volt a pole-hoz. A rajt után visszacsúsztam a harmadik helyre. Hosszú vonatozás alakult ki, aminek következtében sok ERS-t tudtam spórolni. A boxkiállások után Vortex kisebb előnyt tudott kialakítani és viszonylag gyorsan sikerült utolérni őt. Az előzést a hármas kanyarban vittem véghez. A belső íven támadtam Vortexet, apróbb összeérésünk volt, ami miatt el kellett hagynia a pályát így Maxi is megelőzte. Örülök a győzelemnek, hiszen mindig öröm a legjobbnak lenni. A Káoszfutamon egyértelműen Maxi volt a gyorsabb, innen is gratulálok neki. A bajnokság egyre jobban eldőlni látszik. A konstruktőri bajnokságban nincs ellenfelünk Maxival, azt már zsebben érezhetjük. Az egyéni bajnokságban hátra van 5 futam. Úgy gondolom sikerülni fog a címvédés és beérhetem Zolit (Alfa Romeo) hiszen ő is kétszeres bajnok. Hollandiában tavaly nagyon jó tempóm volt, Enosszal és a visszavonult Gerivel csatáztam melyben Enosz kiütött és talán akkor kezdődött el a mi nagy rivalizálásunk. Mindkét futamon dobogóra szeretnék állni a hétvégén és sok pontot gyűjteni. Sok sikert kívánok mindenkinek!"

Tovább tart Vortex elátkozott sorozata. Egyszerűen nem tud győzni. Kiegyensúlyozott gyors és merész egész szezonban. Tudatosan versenyzett ezen az Osztrák futamon is, ahol sok kört végig vezetve haladt a győzelem felé. Ádi egy kemény manőverrel megelőzte őt. Kiterelés miatt Maxi is elment mellette így a győzelemért két pilótát kellett volna megelőznie a pályán.

"Belülről az egyik legizgalmasabb verseny volt. Az időmérőn futott időmmel nagyon nem voltam elégedett, a harmadik hely viszont elfogadható volt. Ez a pálya kicsi, és 3 DRS zóna is van, ezért nagyon könnyű követni a másikat, így nem is okozott különösebben kihívást az első helyre állni. Abban reménykedtem, hogy mögöttem Ádi és Enosz hosszan csatáznak majd, ismerve őket akár még kárt is tesznek egymásban, de ezúttal nem tettek szívességet. Ugyan alkalmanként közel kerültem ahhoz, hogy elszakadjak tőlük, ezt végül nem tudtam megtenni, cserébe elég sok energia bánta. Végül a bokszkiállással sikerült az elszakadás, de mivel a Williamsek az első etapon végig tudtak spórolni, nem volt kérdés, hogy végig energia hátrányban kell majd küzdjek. Sajnos nem új dolog, hogy 1-2 tizeddel mindenképp gyorsabbak voltak nálam, ezért elkerülhetetlen volt, hogy meg kell majd küzdjek velük az első helyért, ezért próbáltam spórolni is, ez persze időben nagyon előre hozta a csatánk időpontját, hiszen könnyű volt utolérni. Egy véleményes előzéssel Ádi megelőzött, nagyobb hátrány volt számomra, hogy ott volt Loadmaxx is. Mivel a büntetései miatt gyakorlatilag kiszállt ebből a meccsből, mivel úgy hiszem a DRS-ből nem tudott volna kiszakadni, így fedezte Ádit. Szóval hiába voltam papíron második, kettő előzést is be kellett volna mutassak, amiből Loadmaxx ráadásul DRS-t is használhatott. Mivel a tempóm nem jobb az övéknél, egyéb területeken kell előnyt kovácsoljak, hogy esélyem lehessen, de kevesebb energiával, benzin problémákkal és kopottabb gumikkal végül nem tudtam megugrani a feladatot. Talán, ha az egyik tényező máshogy alakul, pl. Loadmaxxnak nincs büntetése és összecsapnak az első helyért, akkor máshogy alakul. Ezzel együtt elégedett vagyok. Zsinórban hatodszor lettem második, Lambo szenzációsan versenyzett, nem volt büntetése és még Zolit is sikerült legyőzni a riválisain túl, így meg is előztük az Alfa Romeo-t a tabellán. Ádinak gratulálok, gyakorlatilag már bajnok, az én célom, hogy nyerjek egy versenyt, még 5 versenyem maradt."

Maxi két dobogót szerzett a hétvégén a Főfutamon büntetései miatt a 3. lett a Káoszfutamon pedig Ádi előtt tudott győzni. Győzelemét beárnyékolja a 2 büntetőpont, amit Enosszal (Mercedes) való incidense után kapott. A Williams pilótája 10 büntetőpontnál jár és emiatt a szabályaink értelmében ki kell hagynia az időmérőt Hollandiában.

"Az időmérőn sajnos nem várt dolog történt rögtön az elején. Az, hogy nem full qualy volt alaposan megkavarta az erőviszonyokat, sajnos jött is a hiba, ami utólag visszanézve sokat jelenthetett volna de a 6. rajtkockából még bármi lehetett. A rajtot jól kaptam el, igaz egy warningba került, de máris a riválisok mögött voltam a 3-as kanyarból kifelé. Sok vonatozás volt, ahol sajnos sikerült összeszedni egy büntetést, amire gyakorlatilag ráment a versenyem is. Aztán volt egy kontaktom Enosszal. Nem gondolom hibásnak magam egyszerűen így jött ki végül bár pályán nyerhettem volna, de a büntetés miatt taktikai lépést tettünk, így pályán 2. összességében pedig 3. lettem. Nem a legjobb, de lehetett volna rosszabb is. A Káoszfutam rajtja, nagyon jól sikerült, hamar fel tudtam jönni a második helyre, az eggyel jobb gumin lévő Enosz mögé. A kiállások után gyakorlatilag azonnal mögé értem és gyorsan meg is akartam előzni, mivel rosszabb gumin nem volt igazán harcban a győzelemért, de megint összeértünk. A kontaktról személyesen azt gondolom, semmit nem csináltam rosszul és főleg nem szabálytalanul, de tisztelem a bíróság döntését. Ez van. Az emiatti kizárásról meg annyit, nyilván nem jött jól. Amennyiben nem lesz kontakt akkor biztos, hogy élvezetes lesz a versenyem majd emiatt."

Összegezve az egész hétvégét a két futamot, nem okoztak csalódást a fiúk. Kimagasló futam volt ez a hétvégi forduló. Ádi bajnoki címét nem veszélyezteti már senki, de a második helyért meg 3 pilóta is harcban áll. Vortex Enosz és Maxi gigászi csatát fog vívni ehhez kétség nem férhet.

Most vasárnap Hollandiába látogat el a mezőny, amely egy szűk technikás pálya. Nehéz előzni, de jó taktikával és időmérővel könnyen nyerni lehet pár pozíciót.

Vasárnap 18:00-kor kezdődik az élő adás hivatalos YouTube csatornánkon, a kommentátor székben a megszokott párossal Tomi és Sanyi. Garantált a nevetés és a jó hangulat, tartsatok velünk.

Szécsi Árpád