(S3) Assist, BAKU - Tomi, Lujgi, Lebo

2021.04.07

TomiTA (Ferrari) dupla győzelemmel ünnepelte a bajnoki cím megszerzését.

Az időmérőn dominált majd a futamon kétség nem fért a rajt cél győzelemhez. Mögötte Luigi (Alpha Tauri) végzett aki remekül helyt állt egész hétvégén az Assistban. A dobogó legalsó fokára a nagy visszatérő Lebo (Haas) állt fel.

TomiTAval egy hosszabb interjúban fogunk beszélgetni a napokban a bajnoki címről, de most jöjjön hogyan is élte meg a futamot.

"Számomra tökéletes volt mind a kettő futam lassan mondhatom, hogy Baku második otthonom szeretem a pályát szeretem a körülményeket az esőt, napot egyaránt, úgyhogy nem is volt kérdés a győzelem számomra. Legszebb pillanat az volt amikor kézen fogva tudtam be érni a csapatársammal a kár csak annyi hogy szecska egy kör hátrányba volt, de teljesen élveztem. A futamon rávettem magam arra, hogy minden segítséget kikapcsolok és most érzem, hogy sikerült bebizonyítani azoknak az embereknek, akik megkérdőjeleztek a tempóm, hogy az ABS menyit segít, csak jelzem már az sincs. Usában technika az van bőven, de ez nem fog hátráltatni, hogy előkelő helyen végezzek és az ellite mód is marad úgyhogy kíváncsian várom. "

Luigi rengeteg pontot gyűjtött magának és a csapatának is. Szemi és Luigi óriási harcban van a bajnoki dobogóért a konstruktőri bajnokságban.

"A hétvége nem volt rossz ahhoz képest, hogy nem volt időm gyakorolni rá a héten, viszont ez a pálya szerintem nem rossz, mondhatjuk, hogy kedvelem. Viszonylag hamar sikerült megtalálnom az én vezetési stílusomhoz illő beállítást onnantól pedig csak fel kellett frissíteni a memóriában a féktávokat. Az időmérő nem sikerült a legjobban, ezzel még mindig küszködök, versenytempóban úgy érzem javultam, de az időmérőn még mindig nem tudok egy stabil kört összerakni. A rajt utáni első kanyarokban nagy volt a tumultus és sok volt a koccanás, amikből szerencsére kimaradtam, így még az első kör befejezte előtt már a 3. voltam úgy, hogy a 6.-ról rajtoltam. Aztán jött a biztonsági autó, így kimentem új gumikért, mint mindenki. Szerencsére a pozícióm megmaradt így a 3. helyről vártam az újraindítást. Jól kaptam el az új rajtot és a mögöttem lévőt is sikerült leszakítanom. A 2-es kanyarban Knoxville (Alfa Romeo) elfékezte és túlengedte az autót a bukótérbe így megörököltem a 2. pozíciót amit a végéig tudtam tartani úgy is, hogy még az eső is el kezdett esni. Egész futamon reménykedtem benne, hogy Tomi majd elfékezi majd valahol, mivel tudtam, hogy a futam előtti napokban kapcsolta ki az utolsó assist-ot is, ami pont az ABS volt. De ez nem hátráltatta annyira, hogy igazán veszélyes lehessek rá. Minden elismerésem neki, igazán nagy kihívás lehet joystick-al ilyen szinten játszani. Aztán a Káoszfutam is jól alakult egészen az utolsó kör utolsó kanyarjáig szó szerint. A 3. helyen autóztam amit Poritol szereztem meg egy izgalmas körökön át tartó csatában, amit nagyon élveztem, és már egy egész biztonságos előnyt is kialakítottam vele szemben, ráadásul ő el volt foglalva Sancival is így igazán nyugodt és higgadt maradhattam, de valamilyen érthetetlen oknál fogva a célegyenes rávezető egyenes előtt az elnyújtott sikánban megpróbáltam hamarabb a gázra állni, ami hiba volt. A falon pattogtam mint egy pingpong labda. A versenyt ugyan be tudtam fejezni, de nem hogy Pori visszaelőzött, de még Sanci is elment mellettem. Ez viszonylag jól nézett ki a közvetítésben hiszen hárman értünk be szinte egymás mellett a célba, de nagyon mérges voltam magamra a saját butaságom miatt. Az amerikai pályát mondhatom, hogy szeretem, időm is lesz gyakorolni és még a beállítás is viszonylag jó, keveset kell még rajta faragni. "

Lebo a liga megalakulása környékén már versenyzett nálunk, visszatért és remekül versenyzett végig akár egy körön akár versenyeken. A dobogóra viszont most állt fel először.

"Azt gondolom, hogy végre kontrollálni tudtam a büntetéseim számát, amelynek meg is lett az eredménye. Ennek örülök! Ez abszolút pozitívum. Határozottan jó érzés, remélem lesz még rá esélyem. Én minden futamon a 6. hely környékére várom magam, nem lesz ez másképpen a következő futamon sem. Ez a realitás, a többi csak lepattanó! :D A célom, hogy jó és élvezetes futamaim legyenek, élvezzem a versenyzést! A fair play dominál, segítőkész embereket ismerhettem meg, akiknek szenvedélye a sport. Jelentkezzenek minél többen, van lehetőség a fejlődésre, a barátságos és segítőkész tagok által. Ugyanakkor a szabályzat garantálja a futamok és edzések komolyságát is."

Gratulálok a dobogós pilótáknak és sok sikert kívánok nekik a következő futamra.

Remek szezon zajlik az Assist ligában. A Ferrari 12 pontra van a bajnoki címtől, amivel Szecska és Tomi először emelhetné magasba a bajnoki trófeát.

Az egyéni bajnokságban is továbbra is a 3. helyért van nagy harc mind egyéniben mind konstruktőriben.

Szombaton 19:00-kor az Assistos pilóták állnak rajthoz USA-ban az Austini versenypályán. Vasárnap 18:00-kor pedig az Elite pilóták. Szokásos helyen, azaz a hivatalos YouTube csatornánkon.

Nehéz futam lesz ez a pilóták számára, hiszen 3 teljesen különböző szektorból áll a pálya amelyek eltérnek egymástól.

Hajrá Trust!

Szécsi Árpád