(S3) Assist, AUSTRIA - Lambo, Tomi, Knox

2021.03.18

Podiuminterjú káosz ausztria

Lambo (Renault) zsinórban másodszor is behúzta a győzelmet, a szingapúri győztes erőből és jó taktikával tudott győzni Ausztriában. Második helyen végzett TomiTA (Ferrari) a harmadik pedig az Alfa Romeo pilótája Knoxville lett. Az időmérőn TomiTA győzött Lambo és Pori előtt, Szecskamester meglepetésre a 4. lett a Ferrarival így jó eséllyel pályázhattak ők négyen a dobogós helyekre. A rajtot követően Tomi kisebb előnyt szerzett Lamboval szemben, amelyet hamar ledolgozott a Renault pilótája és egy kisebb letereléssel megelőzte Tomit. Tomi kemény gumira váltott Lambo pedig médiumokra. Sokáig úgy nézett ki ez egy sima Lambo győzelem lesz, de hibázott és újra le kellett dolgoznia a hátrányát. Végül Tomi is hibázott a futam végén így a legvégére nem volt kérdés, Lambo behúzta a 2. győzelmét.

Lambo mondhatni a kis Trustos pályafutása csúcsán van jelenleg gyors, kiegyensúlyozott és vakmerő is a Liga korelnöke. Remek teljesítménye még több önbizalmat adhat neki, amivel csúcsra tudja járatni magát.

Milyen volt számodra az ausztriai Főfutam?

"Kifejezetten stresszes volt. Magamnak is nehezítettem, de nem azzal, hogy nem előztem meg Tomit, ez koncepció volt. Azzal, hogy hibáztam, ami 2-3 mp-embe került és azt ledolgozni nehéznek bizonyult. Volt egy pont, ahol megelégedtem a 2. hellyel magamban, aztán jött a hiba Tomitól is. Itt mondanám el, mert nagyon szeretném, hogy óva intek mindenkit attól, hogy Tomi teljesítményét megkérdőjelezze, mert a mai napig Ő a leggyorsabb, legkiegyensúlyozottabb és legjobb az Assist ligában, ehhez kétség nem fér. Volt 2 kevésbé sikerült versenye, de ez csak a legnagyobbakkal fordulhat elő, hiszen amihez viszonyítjuk az maga a tökély. Nézzétek csak meg, mit művelt az első 8 versenyen. One Man Show! Mindemellett a verseny után Tomi volt az első, aki messengeren gratulált, ami biztosan nehéz lehetett az ő helyzetében! Nagyszerű sportember!"

Mit gondolsz Tomival való incidensedről a Főfutamon?

"Az incidens szerintem szóra sem érdemes. Az a kanyar követeli, szinte könyörög  az ilyen típusú kivezetésekért. Nézzétek meg, a hétvégén hány ilyennel találkoztunk, de a valós F1 is bővelkedik az ilyen előzésekben a 3-as kanyarban."

Győzelmednek köszönhetően sikerült közelebb kerülnöd a bajnokság 3. helyéhez. Mit gondolsz sikerül elcsípned a 3. helyet a szezon végére?

Nem lesz szimpi, amit most mondok, de ez az igazság. Nekem az Assist felkészülés az Elite futamra. Nem érdekel, hányadik helyen végzek a tabellán és nagyon küzdeni sem fogok bizonyos helyezésekért, csak ha adódik lehetőség. Jobban örülnék, ha a vérbeli assistosok megéreznék a jó szereplés ízét és emiatt elitre váltanának, hogy egy valóban nagyon szoros és egyenlő esélyekkel vívott, kifejezetten izgalmas futamokat produkáló Elite mezőnyünk legyen. Sokan képesek lennének erre, pl. Tomi mindenképp és Lebo, Knox, Zsombi, Máté és Márk is. Az igazi büszkeség az elite versenyzés és mindegy is, hányadik helyen, de jó csatákkal, kis eredménnyel már boldog lehet az ember."

Mit vársz magadtól Hollandiában a szezon 11. futamán?

"Hollandiában az Assistban szeretnék viszonylag jó helyen szerepelni, de ahogy mondtam, nincs különösebb elvárásom magammal szemben. Viszont itt szeretnék HATALMAS KÖSZÖNETET MONDANI a kicsi feleségemnek, aki több, mint 1 éve eszméletlen türelemmel és támogatással áll a hobbim mellett! NAGYON KÖSZÖNÖM DRÁGÁM! ...és persze ligavezetőként a többi "Doghouse club"-os hölgy , anya, apa, testvér, barát, stb. nevében is köszönöm a srácok mellet való kiállást, biztatást, támogatást!"

A bajnoki éllovas az összegyűjtött büntetéseivel hozta nehéz helyzetbe magát, majd a verseny végén való kicsúszása már nem fért bele, ezzel együtt a második helyen intették le.

"Volt egy két hiba igazából, kicsit a számításaim szerint hamarabb elkezdtek fogyni a gumik és ezek hozták össze a hibáimat, úgyhogy nem volt rossz, de túl boldog se vagyok. Lambo egész szép fejlődést mutat be, aminek tökre örülök és igen elkezdhetek tartani tőle hisz sorozatban 2. futamgyőzelmét szerezte. Közeledünk a bajnokság végéhez és kétszer is meg kell gondolnom, hogy milyen manővert húzok/vállalok, a gyors pilóta módot le kell váltanom és a konstanst pilotát és stabilat kell hoznom. Hollandia nem rossz pálya, elég technikás a döntött kanyarjaival, de szerintem izgalmas futam várható és már számolok Lamboval is."

Knoxville remek teljesítményt hozott és 2 dobogót is szerzett a hétvégi fordulóban.

"Innen is gratula mindenkinek. Az Osztrák pályát alapvetően szeretem, szerencsére sikerült a maximumot kihoznom a hétvégéből. A mezőny úgy érzem egyben van, ezért is alakulnak ki folyamatosan jó párharcok a hétvégéken. Az erősorrendet szerintem jól tükrözi a tabella állása. Tomit és Porit leszámítva szerintem még bárki oda érhet a dobogó 3. fokára. Nyilván én azon leszek, hogy a bronzot az Alfa Romeo csapatnál tartsuk egyéniben, valamint bízok benne, hogy csapat szinten is Zsombival dobogót ünnepelhetünk a szezon végén. Holland pálya úgy érzem hasonlóan fekszik, mint a spielbergi. Ha jól sikerül a heti felkészülés bízok benne, hogy ismét dobogón állhatok."

Gratulálok a dobogós pilótáknak. Rendkívül izgalmas utolsó 5 futamra számíthatunk a hátralévő futamokon. Hollandiába érkezik meg a mezőny, ahol tavaly remek hármas csata folyt a győzelemért. Tomita egy jó hétvégével még közelebb kerülhet a bajnoki címhez. Lambo talán ismét győzni tud? Pori összeszedi magát és újra harcolhat a dobogóért? Rengeteg kérdés merül fel majd szombaton, de mindenre kérdést kapunk 19:00-kor kezdődő élő adásunkban. Hollandiába nagyon nehéz előzni és nehéz követni a másik autót. Szükség van egy jó időmérőre és egy konzisztens tempóra a futamon. Akinek ez összeáll az joggal pályázhat jó eredményre.

Szécsi Árpád