(S2) Suzuka - Ádi, Vortex, Gonosz

2020.10.28

Ádivettel vezeti a bajnokságot. Erős hétvégén van túl a Racing point pilótája hiszen a fő futamon és a káoszon is ő látta meg először a kockás zászlót. Mögötte Vortex (Ferrari) és Gonosz (Alfa Romeo végzett.

A futam eleje tele volt bug-gal hiszen Ádinak (Racing point) , Zolinak (Haas) és Sanyinak (Renault) 3 másodperccel előbb kialudtak a lámpák mint a maradék 17 pilótának. Sanyi rajt közben összeért Porival (Red Bull) akinél a lámpák még piroson világítottak, így a játék boxutca áthajtásos büntetést adott neki. A futamon kiesett Enosz (Mercedes) illetve Geri sem tudott dobogóra állni.

Szinte már minden pilóta előre elkönyveli, hogy a futam végére megjön az eső a végére. Szocsihoz Barcelonához hasonlóan ismét SC és eső volt a futam végén ami tartogatott még izgalmakat a hajrában.

Először Ádit kérdeztem aki egyenlített Enosszal a futam győzelmek számában 4-4 az állás. Ádi az elmúlt 5 versenyből 4-szer állt a dobogón. Spanyolországban lett 4. de ehhez hozzá tartozik hogy az utolsó helyről rajtolt mert nem tudott részt venni az időmérőn.

Váratlan volt számomra ez a dupla győzelem. Egész héten szenvedtem Suzukával, sehogy sem akart összeállni. Mivel pénteken és szombaton versenyen voltam, nem is tudtam gyakorolni, ezért úgy voltam vele, az a cél, hogy körbeérjek és néhány pontot szerezzek. Lehet, hogy pont ez segített, de már az időmérőn éreztem, hogy sikerült összerakni a szektorokat. Az első verseny nagyjából rendben volt, a rajtnál volt egy kis izgalom, mert a bug miatt majdnem kiugrottam. . A végen a safety car meg még okozott egy kis izgalmat, főleg, hogy csepergett az eső, de szerencsére már csak egy-két kör volt hatra. A káosz futamban nyilván szerencsém is volt, hogy az előttem levők nem számoltak velem és gyorsan előre tudtam jönni. Volt néhány jól sikerült előzés, mindenki nagyon korrektül nyomta, vigyáztunk egymásra. Nagyon örültem a végén az eredménynek. A bajnokság vége még nagyon messze van, és nagyon szoros is az állas, az persze jó, hogy vezetek, de ez még semmit sem jelent. Főleg úgy, hogy a versenyeim miatt biztos, hogy ki kell hagynom egy-két Trust futamot, ahol újra hátrányba fogok kerülni. Szeretnek mindenkinek gratulálni a versenyekhez, jó ebbe a társaságban tartozni.

A második helyezett Vortex inkább óvatosan ment a hétvégén és kifizetődő volt ez számára.

Érdekes forduló volt. Főleg a Season 1ben tapasztaltam, hogy versenyen a biztonság érdekében óvatosabb vagyok, mint a gyakorlásokon. A Season 2ben már nem jellemző, de valamiért Japánban már az időmérőn se mertem igazán a határon autózni. Ezt figyelembe véve a második rajthellyel és a Főfutamon szerzett második hellyel elégedett vagyok. A rajtról nem érdemes beszélni mert a fél mezőnyt hamarabb engedte el, mint a másikat. Meg voltam győződve, hogy Ádi (Racing Point) kiugrott a rajtnál es mennie kell boxutca áthajtásra, így eszembe se volt üldözni őt. Mikorra rájöttem, hogy Ádinak nincs büntetése már nagyon meglógott, de el kell ismernem, hogy nem tudtam Ádi szintjén versenyezni. Összességében eseménytelen verseny volt, néha menedzselni kellett a mögöttem autózó TomiTA (Haas) és a köztem lévő távolságot, figyeltem a tapadási viszonyokat az eső miatt. A Káoszfutamon már nem szenvedtem az önbizalommal, de a rajtnál letört a szárnyam. Veszítettem rögtön 3 pozíciót, aztán mire kiértem a boxba meg mire lecserélték a szárnyat már csak a kármentésről szólt. Beragadtam Zoli mögé, akit végül Luigi sodort el előlem. Úgy érzem kihoztam azt, amit ki lehetett a körülményekből és boldognak kell lennem. Lassabban közelítek a tabellán TomiTAra, mint szeretnék, de legalább közeledek. Spa, hasonlóan a kínai aszfaltcsíkhoz nem az én pályám, de remélem sikerül a riválisok előtt végezni. Gratulálok Ádinak a győzelemhez és hogy maga mögé utasította a Mercedeseket a tabellán.

A dobogó legalsó fokára a tavalyi bajnok Gonosz állhatott fel.

Az időmérőn a Q3,Q2-ben egész jó köröket sikerült összeraknom, azonban a Q1-ben mind a három körömben belehibáztam, és természetesen valaki elvitte az egyik táblát is, de nem azon múlt, így csak a hetedik helyre volt elég az időm. A főfutamon az első kanyar után már a negyedik helyen találtam magamat. Próbáltam az élmenőkhöz közeledni, de nem igazán sikerült. Az autót inkább stabilra, mint gyorsra állítottam be. A verseny hátralévő részében próbáltam 3 másodpercen belül tartani magam Tomihoz, akinek volt 3 mp időbüntetése. Aztán jött az SC, aminek igazából örültem is meg nem is. Örültem, mert így közel kerültem Tomihoz, viszont ott volt mögöttem Geri, aki SC-s követő rajtokban nagyon profi. Végül sikerült Geri támadását visszaverni és Tomit is megelőzni. A káosz futamon sajnos az első körökben sérült a szárnyam, de azért így is sikerült pontszerző helyen végeznem.

Gratulálok a dobogós pilótáknak a következő helyszín Belgium lesz a híres Spai pálya. Garantált az izgalmas futam hiszen közel a mezőny egymáshoz és bárki össze rakhat egy jó hétvégét.

Ha nem szeretnél lemaradni a futamról tarts velünk Vasárnap 18:30 perckor kezdődő élő közvetítésben a Lvl Up hivatalos Facebook oldalán.

Hajrá Trust!

Szécsi Árpád