HELIGO cup

2020.10.22

Bajnokság a bajnokságban, indul a HELIGO kupa!

A korábbi cikkekben illetve az elmúlt futamok közvetítésében már esett róla szó, hogy a Trust ligán belül egy "No Assist" hullám fut végig. Korábban jellemző volt, hogy a mezőny nagy része Racing line-t, kipörgésgátlót, blokkolásgátlót vagy esetleg automata váltót használt, de úgy tűnik ennek vége. Sanci (McLaren) egy reggel úgy kelt fel, hogy vége a joystickos időszaknak és vesz egy kormányt, de ha ezzel már úgyis oda a jellemzően TOP10-es eredménye, akkor assistok nélkül tanulja meg a kormányhasználatot, és mindent amit csak lehet kikapcsol.

"Tavasszal csatlakoztam a Trust ligához, akkor kérdezték is, hogy mivel játszom, Controllerel válaszoltam, de jeleztem azon nyomban, hogy tervben van a kormányra váltás." - kezdett bele Sanci. " Bakuban váltottam kormányra. Azért halogattam ilyen sokáig, mert féltem, hogy nem tudom megszokni. Ahhoz képest élvezem és úgy érzem, hogy napról napra fejlődők. Az assistokból az első héten kikapcsoltam a fék illetve a kipörgésgátlót csak a vonal maradt meg. A Szingapúri versenyen használtam utoljára a vonalat, azóta Offolva van minden. Azért döntöttem úgy, hogy kikapcsolt segítségekkel megyek mert, ha nem, akkor később sokkal nehezebb elhagyni ezeket. Beáldoztam ezt a szezont, de biztos vagyok benne, hogy pár hét és tudok pontokat gyűjteni a bajnokságban. Igazából nem hiányzik egyik assist sem. Meg lehet szokni, csak idő és kilóméter kérdése. A fékezéssel küzdök még egy kicsit, a kigyorsítás alakulóban, egyre kevesebbszer pördülök meg kigyorsításnál. A vonal elhagyása az, ami még nehézkes, de ez az egész egy kihívás számomra és óriási motiváció. Konkrétan az összes pályát újra kell tanulnom. Külön öröm számomra, hogy többen csatlakoztak az assist elhagyáshoz!"

Sanci volt a katalizátor, hiszen bátor lépése csatlakozásra bíztatta közvetlen riválisait. Lambo (Ferrari) jelezte elsőként elköteleződését a profibb irányba.

"Sanci hősies váltása miatt döntöttem az assist off mellet. Tudom, hogy egy szinten vagyunk Sancival és olykor még gyorsabb is volt nálam, ennek ellenére kormányra váltott és mindent kikapcsolva teljesíti a futamokat. Hatalmas respect és én nem akartam őt assisztokkal legyőzni, ez a valós ok. Én mindent kikapcsoltam (medium tc, ABS, vonal). A vonal és az ABS elhagyása érzésem szerint nem igazán lassít. Nekem a TC elhagyása a legnehezebb feladat, mert a kigyorsításon veszíted a legtöbb időt. Ez viszont klasszul látszik is a mostani tempómon, szóval ebben a szezonban nem számítok semmi jóra. Talán egy-egy szerencsével elcsípett pontocska, amit ma prognosztizálnék az elkövetkező futamokra. Na de utána...!!! .) "

A fejlődéshez sokszor elengedhetetlen az új kihívások megtalálása és sikeres megoldása. Kétség kívül a nehezebb autókezelés előnyére válik azoknak, akik energiájukat nem kímélve, és a kezdeti kudarcok megélése okozta mentális nehézségeiket felvállalva eljutnak arra a szintre, ahol igazán egyenlő feltételek mellett lehet megküzdeni a becses pozíciókért.

"Azért kapcsoltam ki mindent, mert igazán gyors csak asistok nélkül lehetsz. - vallja Sanyi (Renault). "Az elején biztos szenvedés lesz, de a gyakorlás meghozza a gyümölcsét."

Vitathatatlanul vonzó azok számára, akik gondolkodtak már korábban a No Assistban, hogy nem egyedül kell végigcsinálni, állítja Luigi (AlphabTauri).

"A miértre és a mostra nagyon egyszerű a válasz. Mindig is ezt akartam, hogy mindenféle assist nélkül menjek majd egyszer, de mindig csak halogattam. Most, hogy vannak hozzá "bűntársak", megkönnyíti a helyzetet, nem egyedül kell "bénázni" a pályán. Nálam eleve ki volt kapcsolva már pár assist, pl. nem volt vonalvezetés és manuális váltóval mentem eddig is, de a TC médium volt es ABS is be volt kapcsolva. Szóval most minden OFF. Az ABS elhagyását könnyebb lesz megszokni szerintem, de TC nélkül nagyon nehéz menni, illetve hatalmas koncentrációt és odafigyelést igényel, hogy hogyan adagolod a gázt. A szezon hátralevő részére csak annyit várok el magamtól, hogy minden futamot befejezzek, és hogy ne okozzak balesetet senki másnak. Ha ezen felül mondjuk még pontokat is tudok szerezni, akkor az még plusz bónusz."

A rögös úton ugyan együtt haladnak, mégis mindenkinek más okozza az igazán nagy kihívást. Lambo és Luigi a TC-vel küzd, de Dani (Alfa Romeo), Sancihoz hasonlóan a vonal elhagyásával küszködik többet.

"Én Kínától váltam meg a Racing Line-tól és az ABS-töl is végleg. A legnagyobb kihívás a vonal nélküliség. Pedig F1 2018-ban anélkül mentem de sajnos teljesen elszoktam tőle. Amiatt döntöttem az elhagyás mellett, mert úgy néz ki jövőre lesz Elite liga, és szeretnék abban érdemben részt venni. Van még pár futam a gyakorlásra. A legnagyobb nehézség a féktávok megtalálása főleg Japánban, mert utálom a pályát. Már annak is örülök ha célba érek. De azért a szezon hátralévő részében szeretnék a top 10-ben végezni."

Tehát több ember is csatlakozott Sancihoz, amely ezen versenyzők rövidtávú lassulásával jár. Persze ahol valaki hátrébb csúszik az aktuális erősorrendben ott másvalaki előrébb lép, így megkavarja a paklit az új irány. Ezt a Trust liga vezetősége is tudja, ezért annak érdekében, hogy motiválják a nehéz időket megélő, tanuló fázisban lévő versenyzőket, egy új bajnokságot ír ki, amely a liga főszponzorának nevét viseli. A HELIGO kupa "bajnokság a bajnokságban" elven működik, tehát nem külön versenyekből áll, hanem a megszokott GOLD bajnokság elkövetkező futamain elért eredmény alapján alakul majd a sorrend közöttük.

A nevezési szabály alapján azok vehetnek részt a HELIGO kupában, akik időben Sanci kormányra váltása után kapcsoltak ki mindent. Így Ádivettel (Racing Point), Gonosz (Alfa Romeo), Zoli (Haas) és Loadmaxx (Williams), akik már eleve assist nelkül versenyeztek, nem profitálhatnak előnyükből. Információink szerint Enosz (Merceses) és Vortex (Ferrari) hiába Kínában hagyták el az ABSt, illetve Enosz Japánban a vonalat, visszalépnek a kupában való indulástól.

Itt a nem hivatalos lista a HELIGO kupában indulókról:

Sanci (McLaren)

Lambo (Ferrari)

Sanyi (Renault)

Soska (Renault)

Luigi (Alpha Tauri)

Szemi (Alpha Tauri) ???

Mateking (Racing Point)

Dani (Alfa Romeo)

Pori (Red Bull)

Ha mindenki sikeresen veszi a No Assist akadályt, jövőre 15 főt számlál majd az Elit liga. Ennek az előfutára az új kupa, amelynek pontozási rendszere nem hivatalos, azonban valószínűleg egy jövőre tervezett új pontrendszer tesztelésének előpróbája lehet.

A HELIGO kupa Japánban startol, Vasárnap 18:30 kor tartsatok velünk és szurkolj kedvencednek.

Szécsi Árpád & BéeL