Ha Monza, akkor Ferrari

Hétvégén Monzába látogat a mezőny, ugyanis Olaszország ikonikus versenypályája adja a helyszínt a Trust liga Season 2 nyolcadik fordulójának. A Season 1-ben csapatban a Ferrari nyert amely ugyan egyszer fordult elő a múlt szezonban, az mégis a "hazai" pályájukon történt. A Ferrari idén előrelépett a Season 1-hez képest, Vortex 127,5 ponttal a 4. helyen, míg Lambo 10 ponttal az 16. helyen áll az összetettben 6 forduló után, így a csapatbajnokságban a Racing Pointot ostromolják a dobogóért. Lássuk mennyire elégedettek.

Mennyire vagytok elégedettek az elmúlt hét fordulóval?

Vortex: A magam részéről elégedett és boldog vagyok. A szezonnyitó Magyarország borzasztóan alakult, de azóta beállítottam a Season 1-ben elért legjobb eredményemet Ausztriában egy harmadik hellyel, aztán javítottam rajta egy pozíciót miután Bahreinben és Abu Dhabiban második lettem, megszereztem az első pole-t Bakuban és az első győzelmem Szingapúrban. A garázs másik oldala kevésbé napos, Lambonak sok önhibáján kívüli kiesése volt, amikor meg nem akkor meg saját hibák csapták fel a fejüket. Azzal, hogy kikapcsolt minden assistot kétség kívül feljebb lépett szakmailag. Nagyon becsülöm és tisztelem emiatt. Ez engem is inspirált, hogy elhagyjam az ABS-t.

Lambo: Köszönöm e kedves szavakat! Bár kétség kívül a szakmai előbbre lépés inspirált elsősorban (no meg Sanci, de ezt egy másik interjúban bővebben kifejtem), jól esik a bajnoki dobogóért meccselő csapattársam elismerése. Én Vortex-szel szemben nem igazán büszkélkedhetem ebben a szezonban jó eredménnyel sajnos. Az, hogy ennek ellenére a 3. helyért csatázunk a Racing Pointtal, kizárólag Vortex eredményességét bizonyítja. Gratulálok neki ezúton is és mindenben segíteni fogom, amiben csak tudom, hogy akár a bajnoki címet is elérhesse, mert véleményem szerint benne megvan ehhez a kellő spiritusz.

Hogy álltok most, mit vártok Monzában és a szezon hátralevő részében?

Vortex: Volt egy fogadalmam, hogyha megnyerem az első versenyem akkor kikapcsolom az utolsó assistot, az ABS-t. Kínában tehát már eleve tudtam, hogy nem feltétlen tudom majd tartani a tempót az élmezőnnyel, aztán egy technikai probléma miatt (a fékpedálom nem állt vissza nulla állásba miután leszálltam róla, folyamatosan picit fékezett) így minden egyes kigyorsítás előtt magam felé kellett húzzam azt. Körönként tízen valahányszor. Ez iszonyat kényelmetlen volt és nagyon feszültté is tett. Az időmérő elment rajta és nagyjából 12 kör kellett mire ritmus szerűen be tudtam építeni, de nagyon sokat veszítettem a kigyorsításokon hiszen csak egy mozdulattal később léphettem a gázpedálra. Figyelembe véve a nehézségeket a hatodik hely és a Káoszon elért negyedik hely több, mint amit várhattam, de őszintén szólva kellően fájó volt végig nézzem a Mercedes (egyébként gyönyörű) kettős győzelmét, és bánt hogy nem tehettem ellene semmit.

Monzát nagyon szeretem. Remélem ki tudom javítani a fékpedál problémát és visszatalálok az élre, de az előzetes terveim szerint ez pár versenybe még beletelhet. Meglátjuk. Mindenesetre, ha visszajutok a mezőny legelejébe, akkor egyértelműen az lesz a cél, hogy megakadályozzam a Mercedesek uralmát. Minél többször.

Lambo: Én viszont ügyesen bukdácsolok, és kifinomult tehetséggel verem a falhoz minden egyes edzésen és versenyen a vasat. Nagyon büszke vagyok emiatt magamra, és persze még büszkébb leszek, ha egyszer sikerül végigérnem. Az éremszerzés az én esetemben Makó-Jeruzsálem, de mostanában a top 10 is. Készülök töretlenül, nap mint nap, aztán meglátjuk, mit dob a gép. Monzát én is nagyon szeretem és általában itt jó eredménnyel szoktam zárni, de ez a mezőny nem az a mezőny, akik között napi 2-3 óra edzéssel 18 alá lehet jutni. Mindenki nagyon komolyan veszi a hétvégi versenyeket, de ez látszik is a közvetítésekből, irgalmatlanul szoros és kemény a mezőny és nagy örömmel tölt el, hogy a rendkívül kiélezett küzdelem mellett igen korrekt versenyeket látok és a kellő tisztelet mindenkit megillet mindenkitől ebben a baráti-félprofi ligában. Arról már nem is szólva, hogy a mezőny fele kikapcsolt asszisztokkal megy, a másik felénél meg csak idő kérdése, hatalmas respect! Leegyszerűsítve: fizetett pilótaként sem mennék másik ligában, annyira szeretek itt bukdácsolni! :)