A sokoldalú VORTEX

2021.01.14

Biró Laci (Vortex_47/Ferrari /Elite) nem csak ligánk kiváló versenyzője, de a versenybírói feladatok irányítása is az ő kezében összpontosul a Season3 kezdete óta. Most sikerült egy interjúra elkapnom, mert miután ő foglalkozik BéeL néven a ligán belül a média vezetésével is, viszonylag ritkán szokott magával interjút készíteni. Gondoltam érdekelhet benneteket, ő mit gondol néhány dologról:


Hogyan érintett a VB elnöki kinevezésed, hogyan élted meg legbelül?

A Season 2-ben lettem versenybíró. Örültem neki, mert a szenvedélyem az autósport és szívesen foglalkozom ilyen jellegű ügyekkel, de ahogy haladtunk a versenynaptárban, érződött, hogy elfáradt a csapat. Nehéz dolog, mert versenyzőként teljesen más dolgokra koncentrálsz, mint bíróként, ráadásul versenyigazgatóként minden szezonban egy-egy alkalommal bele kell állnod konfliktusokba, ami abból ered, hogy te hiába igyekszel a legjobb és legigazságosabb döntéseket meghozni, mindig akad valaki, aki nem ért majd egyet. Ezen túl sok a teendő és van, hogy valaki kiég és visszavonul ettől a tevékenységtől. Így jártunk mindannyian a Season 2-ben. Aztán vonzott a kihívás, hogy a nulláról állítsunk fel valamit és új lendülettel felépítettünk egy friss tagokból álló bírói testületet. Mexikóban debütáltunk, és azt gondolom hibátlanul lehoztuk, amit kellett.

Mennyire kapsz szabad kezet a liga vezetőségétől?

Úgy érzem, teljes mértékben élvezem a bizalmukat, így szabad kezet kaptam a bíróság irányításában. A vezetőség dönti el, hogy mi a hatásköre a stewartoknak, de hogy hogyan oldjuk meg a gyakorlatban, az a mi döntésünk. Szerencsére ezen a téren nem volt változás a versenybíróság életében, csupán a személyem.

Van-e bármi fejlesztés a Season2 óta, ami a munkátokat segíti vagy annak ítéled?

Minden területen folyamatosan fejlődik a liga, így a vezetőség létrehozta a Turst VRT (VirtualRacingTable) programot, amelyben sokkal kevésbé időigényesen és sokkal szebb és átláthatóbb körülmények között tudjuk vezetni az eredményeket, büntetőpontokat, de még a statisztikákat is, ami jól jön akkor, amikor bíróként leteszem a lantot és cikkíróként közreműködöm a liga életében.

Tudvalévő, hogy ligán belül a média is hozzád tartozik. Mennyre foglal le ez a 2 komoly feladat és melyik áll szívedhez közelebb valamint versenyzőként milyen céljaid vannak a Season3-ra vonatkozóan?

Ez így együtt könnyen tud sok lenni, éppen ezért Szecskamestert (Szécsi Árpi) a szárnyaim alá vettem és ma már elsősorban ő írja a cikkeket, én leginkább csak elolvasom, javítom, ha szükséges és engedélyezem megjelentetni a honlapon. Ezt a részét is szeretem, de a legfontosabb, hogy elsősorban versenyző vagyok, és csak azután minden más. A versenyzésem sikerességének a kárára nem mehet semmi. A Season 1-ben újonc voltam, és ugyan 6. lettem a tabellán, 5x álltam dobogón, szóval megtiszteltetés volt alkalmanként az akkoriban bajnoki címért küzdők ellenfelének lenni. Tehát jó szezon volt. A Season2-ben már az élmezőnyben találtam magam, sok hibát vétettem ezért bő 100 ponttal lecsúsztam a bajnoki címről. Ezzel együtt eddig nem tapasztalt magasságokban versenyezhettem, szóval az is jó volt. A Season3 ilyen szempontból a legnehezebb. Bajnok akarok lenni a Ferrarival, muszáj szintet lépjek, de nehezebbnek érzem, mint valaha. Sokan vagyunk gyorsak, és Ádiék (adivettel1, a regnáló bajnok - a szerk.) még gyorsabbak, ráadásul elég sz..rul sikerült Mexikó. Mindenesetre akárhogy is alakul a szezon, valószínűleg nem ez az utolsó.

Végül mi a véleményed a ligáról, milyen jövőt jósolsz neki?

A liga a vezetőségnek és persze a tagoknak, és a tervszerűségnek köszönhetően szemmel távolról is jól látható módon folyamatosan fejlődik. Sokszor én is csak ámulok, és hiszem, hogy előbb utóbb az égig ér majd. Remélem minél többen leszünk, minél több bajnoksággal és én a legfényesebb Kupát hódíthatom el majd mind közül.:)

Jó egészséget, erőt kívánok a mindennapi feladatok maximális teljesítéséhez és versenyzőként sikereket és fényes érmeket kívánok neked, ahogy Te szeretnéd.

Köszönöm az interjút!


LamboNews